فان پاتوق
پاتوقی برای همه با هر سلیقه ای ...
| ||
|
[ سه شنبه 2 اسفند 1390
] [ 12:21 ] [ احسان اشرفی ] زندگی عاشقانه از نوع کامپیوتری !!
1. در زندگی و معاشرت با دیگران، نرم افزار باشیم نه سخت افزار.
2. در سایت زندگی، همیشه لینکِ (Mohabbat) داشته باشیم و هیچگاه برای این سایت، فیلتر نگذاریم. 3. برای پسوند فایل زندگی اجتماعی و خانوادگی، از سه کاراکتر "ع"، "ش" و "ق" استفاده کنیم. 4. هیچگاه قفل سی دی قلب مردم را نشکنیم. که "تا توانی دلی به دست آور، دل شکستن هنر نمیباشد". 5. چنانچه در کاری شکست خوردیم آن را "shut down" نکنیم بلکه آن را "restart" کنیم. 6. برای مانیتور زندگیمان بک گراند (Background) سبز یا آبی را در نظر بگیریم، نه سیاه یا دودی. 7. برای سیستم قلبمان از مانیتورهای تخت و صاف (Flat) استفاده کنیم. 8. روی کلیدهای عیب کیبورد خودمان انگشت بگذاریم، نه روی کلیدهای عیب کیبورد دیگران. 9. برای فایلهای اسرار زندگی مان پسورد (password) بگذاریم و آن را مخفی (hidden) کنیم. 10. همواره پیش از سخن گفتن، سی پی یوی فکرمان را به کار بیندازیم. 11. برای مشکلات مردم، کلیدF1 باشیم و آنان را کمک و راهنمایی (help) کنیم. 12. اگر شخصیت ما ژله ای نیست و بزرگ و والاست، این نوع شخصیت، نباید حتی به ما اجازه دهد که با هر کسی چت (Chat) کنیم و هر کسی با ما چت کند. 13. برای باغ زندگی مردم windows باشیم نه dos !!! 14. یک معادله ریاضی- رایانهای به ما میگوید: "تا به فکر ساپورت دیگران نباشیم، دیگران به فکر ساپورت ما نخواهند بود". 15. اگر از کسی بدی و کم لطفی دیدیم، کم لطفی آنرا "save" نکنیم بلکه آن را "delete" نماییم و حتی آن را از ریسایکل بین (recyclebin) قلبمان کاملا محو کنیم. 16. به دیگران اجازه ندهیم در "CD Rom" زندگی مان هر نوع "CD" را که بخواهند، قرار دهند. 17. خانه و دفتر کارمان، به روی مردم نیازمند،"Open" باشد. 18. برای حل اختلافات زناشویی، روی گزینه "گذشت و ایثار" دابل کلیک (double click) کنیم. 19. تا حرف کسی تمام نشده، اسپیکر (speaker) خود را روشن نکنیم. 20. درآمدمان را در اول ماه پارتیشن بندی کنیم تا در آخر ماه کم نیاوریم. 21. برای رفع گرفتاریهای مردم اتوران (autorun) باشیم. 22. همان گونه که دیگران سایت "گوگل" را طراحی کردهاند، ما نیز سایت "گو- گل" را برای مردم طراحی کنیم تا در ارتباطات خود با یکدیگر، گل بگویند و گل بشنوند. 23. در سایت زندگی شخصی مان، یک رُوم (Room) به نام مشکل گشا (Moshkelgosha) بسازیم تا دیگران با ما چت (Chat) کنند. 24. هنگام مشاهده خوبیها و نیکیهای دیگران، بلافاصله کلید پرینت اسکرین ( print screen ) را بزنیم و از آن عکس بگیریم. 25. در زمان ناتوانی، درماندگی و تاریکی زندگی دیگران، کلید "Power " برای آنان باشیم. 26. نگذاریم هر کسی در رُوم (Room) زندگیمان ناجورانه چت نماید و در این صورت، او را ایگنور (Ignore) کنیم. 27. چشمهایمان را به روی عیب های پنهان مردم، "Close" کنیم. 28. گاه و بی گاه، کامپیوتر زندگی ما هنگ (Hang) میکند که باید آن را با "فکر"، "مشورت" و "برنامه ریزی"، ری استارت (Restart) نماییم حتی گاهی هم اگر لازم شد restore کنیم. 29. برای کپی گرفتن از دیسکت زندگی دیگران، نخست آن را ویروس یابی و سپس ویروس کشی کنیم. 30. مواظب باشیم که رایانه زندگی زناشویی مان، ویروس غرور و لجبازی به خود نگیرد. که در این صورت، ممکن است هیچ آنتی ویروسی نتواند آن را از بین ببرد. 31. اگر قصد داریم در یک گروه خانوادگی عضو بشیم پرشیـن استار رو در ادد لیست (add list) انتخابهامون قرار بدیم. 32. اگر برای شخصیت و تصمیم گیریهای خویش ارزش و احترام قائل هستیم، خودمان یکی از Gameهای کامپیوتر زندگی دیگران نباشیم. 33. فایلهای مهم زندگی خود را گاه به گاه، اسکن (Scan) کنیم تا اگر به ویروسی آلوده شده باشند، سریعاً مشخص شود. 34. در حروف چینی کتاب زندگی، از شیوه "راست چین" و راستگویی استفاده کنیم، نه از شیوه "چپ چین" و دروغ گویی. 35. برای برنامه زندگی اجتماعی و به ویژه زندگی خانوادگی، همیشه ورژنهای جدید و سازگار را معرفی کنیم. 36. پیش از پرینت گرفتن از سخنان مان، پیش نمایش چاپ (print preview) آن را مشاهده کنیم. 37. در تجارت و کارهای مالی و اقتصادی، سرمایهها و داراییهای خود را در یک درایو (Drive) نریزیم؛ بلکه آن ها را در درایوهای گوناگون پخش کنیم تا اگر به فرمت (Format) یک درایو مجبور شدیم، درایوهای دیگر را محفوظ داشته باشیم. 38. اگر روزی رایانه زندگی ما با همسرمان هنگ کرد، سه کلید "ctrl کنترل اعصاب"،"Alt انصاف" و "delet دلیل عصبانیت" را بزنیم. 39. مکان نمای ارتباطات ما با آدمهای ناباب و ناجنس به صورت "فلش" نباشد؛ بلکه به صورت "ولش" باشد. 40. هارد مغز خود را از برنامه های غیر مفید، پر نکنیم، تا فضا را برای نصب برنامه های مفید، تنگ ننماییم. 41. برای این که از دیدن مانیتور زندگی، بیشتر لذت ببریم، کارت گرافیک بالا برای آن تهیه کنیم. 42. اگر مانیتور رایانه ما دارای رنگهای متنوع و متعدد باشد، ولی مانیتور ارتباطات ما با مردم، حتماً باید یک رنگ باشد. 43. برای رایانه زندگی دیگران نرم افزارهایی را معرفی کنیم که حداکثر هماهنگی را با سخت افزارهای موجودشان داشته باشند. 44. در خطاطی کامپیوتری، ازبرنامه "کِلْک"هم میتوانیم استفاده کنیم، اما در خطاطی زندگی، از برنامه "کَلَک" نباید استفاده کنیم. 45. بکوشیم تا خوش اخلاقی را به جای اینکه در رم (Ram) و حافظه موقت داشته باشیم، در رام (Rom) و حافظه پایدار داشته باشیم تا در هنگام آغاز (Start) ارتباط با دیگران، آن را به کار گیریم. 46. اگر می خواهیم در زندگی خویش موفق و خوشبخت باشیم، باید خودمان زیرمنوهای Programs را دقیقا ًتنظیم کنیم و نباید بگذاریم که دیگران این کار را برای ما انجام دهند؛ اگرچه میتوانیم در این زمینه، با آنان مشورت نماییم. 47. قانون کپی رایت زندگی اجتماعی به ما اجازه نمی دهد که سیدی بدی ها و عیب های دیگران را رایت کنیم. 48. در طراحی کتاب زندگی، از برنامه "فتوشاد" و "فری خند"و "کرل مزاح" نیز استفاده کنیم. 49. از پندهای حکیمانه دیگران درس بگیریم و سیستم زندگیمون را با استفاده از فایل خوبی ها و نیکی ها روز به روز آپدیت (update) کنیم. 50. چگونه زندگی كردن را از افراد موفق بیاموزیم و با سهل انگاری ها و بی توجهی ها نگذاریم هارد زندگیمون دچار بدسکتور (bad sector) شود. [ سه شنبه 2 اسفند 1390
] [ 12:16 ] [ احسان اشرفی ] خودرویی که جان عابران را نجات میدهد !
ساخت اولین خودروی هیبریدی دنیا که مجهز به سیستم هشدار صوتی برای نجات جان عابران است از بهار 2011 آغاز می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، این خودروی محصول شرکت نیسان که Infiniti M35h نام دارد اولین خودروی دنیا خواهد بود که مجهز به سیستم اطلاع رسانی صوتی برای عابران است این فناوری جدید که "صدای نزدیک شدن وسیله نقلیه برای عابران" (Approaching Vehicle Sound for Pedestrians) نام دارد حاصل یک برنامه تحقیقاتی گسترده است. در این فناوری، تن و بلندی صدا قابل تغییر است این قابلیت، میزان اثربخشی کاربرد فناوری را بدون تولید آلودگی صوتی تضمین می کند. نیسان در توضیح عملکرد فناوری هشدار صوتی به عابران اعلام کرده است که یک سیستم کنترل رایانه ای با سیستم صداساز داخل خودرو ارتباط دارد این سیستم یک بلندگو بر روی سپرها دارد که به محض نزدیک شدن عابر هشدار صوتی می دهند. ساخت این خودرو از بهار 2011 آغاز می شود. این خودروی جدید از یک موتور بنزینی 5/3 لیتر و یک موتور الکتریکی 50 کیلووات برخوردار است حاصل عملکرد هر دو موتور برابر با 360 اسب بخار است. براساس گزارش یو. اس. ای تودی، این خودرو که در نمایشگاه خودروی لس آنجلس معرفی شد می تواند بیش از 62 هزار مایل را در مدت یک ساعت تنها با موتور الکتریکی طی کند. [ دو شنبه 1 اسفند 1390
] [ 21:45 ] [ احسان اشرفی ] ابداع دفترچه ضد آب برای یادداشت ایده ها در حمام
ممکن است شما هم از دسته افرادی باشید که در طول روز ایدههای زیادی به ذهنتان خطور میکند. افکار و اندیشه هایی که بسیاری از آنها میتوانند به واقعیت تبدیل شوند و برخی از آنها حتی شاید تحولی عظیم در زندگی تان ایجاد کنند. بنابراین همیشه سعی کنید حتی کوچکترین ایده یا کاری که به ذهنتان میرسد را جایی یادداشت کنید تا بعداً آن را فراموش نکنید.
حمام یکی از بهترین مکانهای دنیا برای فکر کردن است. اما مشکل بزرگ این است که در حمام امکان یادداشت برداری وجود ندارد و شرکت Calmar Consulting هم برای کمک به این افراد و جلوگیری از فراموش شدن ایده هایشان، دفترچه یادداشتی ضد آب ساخته است. این دفترچه یادداشت به همراه یک قلم مخصوص که با قیمت ۷ تا ۳۰ دلار عرضه شده، بر روی دیوار حمام نصب میگردد تا به محض اینکه فکر جدیدی به ذهن تان رسید، بتوانید آن را یادداشت کنید. شاید ایده این دفترچه ضدآب هم زیر دوش حمام به ذهن طراحش رسیده باشد، مهم اینجا است که برای ایده اش احترام قائل شده و آن را جدی گرفته. پس ایدههایتان را جدی بگیرید.
[ دو شنبه 1 اسفند 1390
] [ 14:10 ] [ احسان اشرفی ] گفتگو با بازیگر نقش بن یزید در سریال مختارنامه
نقش بن یزید در "مختارنامه" جنبههای دراماتیک زیادی داشت
بازیگر مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" تاکید کرد با توجه به اینکه نقش بن یزید جنبههای دراماتیک بیشتر از دیگر شخصیتها داشته، بازی در آن را پذیرفته است. مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" به کارگردانی داود میرباقری و تهیهکنندگی محمود فلاح روزهای جمعه از شبکه یک روی آنتن میرود. در این مجموعه فریبرز عربنیا نقش مختار را ایفا میکند و در کنار او رضا کیانیان، فرهاد اصلانی، فریبا کوثری، نسرین مقانلو، بهرام شاهمحمدلو و ... بازی کردند. در این مجموعه نقش بن یزید را بازی میکنید. آیا نام میرباقری شما را برای بازی در پروژه "مختارنامه" ترغیب کرد یا خود نقش؟ سابقه همکاری من با میرباقری به گذشته نسبتاً دور برمیگردد. این همکاری سال 1364 در واحد نمایش سازمان صدا و سیما با تولید یک تله تئاتر چهار قسمتی با عنوان "حکایت مسافر گمنام" آغاز شد. این تئاتر تلویزیونی اولین اثر بلند آقای میرباقری بود. اکثر هنرمندان در واحد نمایش سعی کردند کمک کنند تا این مجموعه چهار قسمتی به سرانجامی با کیفیت بالا برسد. من در کنار همکارانم در سه قسمت از این مجموعه سه نقش متفاوت را بازی کردم. در هر قسمت یک نقش متفاوت که به لحاظ سن و سال با من فاصله زیادی داشت. در سال 65 سریال "گرگها" و در سالهای بعد در سریال "معصومیت از دست رفته" به کارگردانی میرباقری بازی کردم. وقتی در سریال "معصومیت از دست رفته" بازی میکردم، آقای میرباقری به من گفت که خودم را برای کار بزرگی آماده کنم. زمانی که او مشغول انتخاب بازیگران برای مجموعه "مختارنامه" بود من گرفتار کارهای دیگر بودم و فرصت کار طولانی را نداشتم. وقتی از آن مقوله کمی فارغ شدم در گفتگوی حضوری در دفتر تهیهکننده مجموعه "مختارنامه" دو نقش به من پیشنهاد شد که بعد از بررسی برای نقش بن یزید به توافق رسیدیم. شما اشاره کردید دو نقش پیشنهاد شد. نقش بن یزید چه ویژگیهایی برایتان داشت؟ وقتی با من برای بازی در این پروژه صحبت شد، اکثر نقشهای تقسیم شده بود و فرصتی هم نبود که کامل فیلمنامه را بخوانم. با توجه به توضیحاتی کلی که درباره دو نقش داده شد، نقش بن یزید را انتخاب کردم. در واقع انتخاب بین دو نقش پیشنهادی، نقش بن یزید جنبههای دراماتیکی بیشتری از لحاظ شخصیت داشت و مسلماً جای کار بیشتر بود. آقای شاهمحمدلو شما از بازیگران خوب تئاتر هستید و معمولاً بازیگران تئاتر سعی میکنند برای نقش مطالعاتی انجام دهند. شما قبل از بازی در مجموعه "مختارنامه" مطالعه و تحقیقی داشتید یا نه؟ خاطرم است کتابی در دفتر تهیهکننده "مختارنامه" بود که چند جلد از آن نزد دوستان بود. این کتاب درباره ماجرای مختار بود و چند خطی هم درباره بن یزید، مشاور و سیاستمدار دستگاه زبیری نوشته شده بود. همین چند خط به من کمک کرد و نشان میداد این کاراکتر جای کار دارد. به عنوان مثال "یک جمله" زمانی تبدیل به دیالوگ میشود که نگاه نویسنده از زوایای مختلف به نقش هویت بدهد و نقش از جنبههای مختلف پردازش پیدا کند و در اینجا بازیگر است که از لا به لای کلمات مسیر درستی برای نقش پیدا میکند و به آن هویت فیزیکی و روانی میدهد تا قابل باور باشد. البته این مسئله زمانی صدق پیدا میکند که بازیگر آمادگی برای ایفای نقش داشته باشد. در غیر این صورت، همان جمله تاثیرگذار و قابل باور نخواهد بود. تاکنون شاهد واکنشهای متفاوتی به سریال "مختارنامه" بودهایم، اما برخی منتقدان به دیالوگهای این مجموعه انتقاد دارند، چرا که برخی کلمات استفاده شده روزمره است. شما در این باره چه نظری دارید؟ من هم با صحبتی که با برخی دوستان داشتم و برخوردم با بینندگان با این سئوالات رو به رو شدم و به فراخور سئوالکنندگان پاسخهایی دادم. باید قبول کرد کار تاریخی با این گستردگی و اینکه با کمیت و کیفیت بالا تماشاگران را جذب کند، کار دشواری است، چون به دلیل مشغله نویسندگان و کارگردان ممکن است برخی کلمات از طریق بعضی بازیگران غلو شده یا درشت نمایی گردد و فکر کنم نویسندگان و کارگردان نمیخواستند در ساخت چنین پروژهای به این وسعت با چند جمله و یا نحوه بیان آن جملات بخشی از زحماتشان را زیر سئوال ببرند. البته این به معنا نیست که دقت کافی روی حساسیتهای بینندگان صورت نگیرد. تجربه همکاری با داود میرباقری چطور بود؟ همانطور که قبلاً اشاره کردم چون ارتباط مداوم و آشنایی ذهنی و فکری به کار یکدیگر داشتیم و از سوی دیگر سابقه کاری من با آقای میرباقری نیاز به بحثهای متعدد، سئوال و جواب مختلف درباره خصوصیت نقش، مفهوم سکانس پلان یا سایر مواردی که لازم بود به بحث گذاشته شود با هم نداشتیم، زیرا چارچوب نقش برایم روشن بود و نیازی به مشخص زاویای مختلف شخصیت نبود. فقط در شروع فیلمبرداری یک سکانس، موقعیت آن را آقای میرباقری توضیح میداد و سکانس گرفته میشد. البته در برخی موارد که کلمات باید با تلفظ خاصی (واژههای عربی) بیان شود درباره آن کلمات سئوال میکردم و پاسخ دریافت میکردم. در مجموعه "مختارنامه" آیا با سکانسی رو به رو بودید که نسبت به آن حساس بودید و برایتان سختی داشت؟ نمیتوانم به سکانس خیلی مشخصی اشاره کنم، اما به هر حال سیاستمدار بودن شخصیت بن یزید در صحنههای مختلف جنبههای متعددی را داشت و مجبور بودم برای هر صحنه انرژی زیادی بگذارم. با توجه به نقش حساسی که ایفا کردید و بازی خوبی هم از شما شاهد بودیم، اما احساس میشود جای نامتان در تیتراژ مناسب نیست؟ اوائل کار در این باره صحبت کردیم. کاری که معمولاً بازیگران حرفهای برای جایگاه نامشان انجام میهند و دوستان قول جای در خور در تیتراژ را به من دادند و من هم اعتماد کردم، ولی بعد متاسفانه قول داده شد انجام نگرفت. [ دو شنبه 1 اسفند 1390
] [ 12:51 ] [ احسان اشرفی ] گفتگو با بهنوش طباطبایی در سال 1390 و بعد از ازدواج
به سراغ بهنوش طباطبایی بازیگر خوب سینما,تلویزیون و تئاتر ایران می رویم که مهمترین اتفاق اخیر زندگی او ازدواج با مهدی پاکدل بود.
جدا شدن از خانه پدری سخت است؟ بهنوش طباطبایی:خوب من قبلا منزل شخصی داشتم ولی بیشتر اوقات در منزل پدری بودم,اینکه وارد یک زندگی جدید می شوم هم برایم تازگی دارد و هم کمی استرس.مسئولیت هایی که به دوش خواهم کشید,بازیگران در زندگی شخصی همانند دیگر مردم هستند که من هم باید هنر یک زن خانه دار را به کارنامه هنری ام اضافه کنم. پس از این به بعد باید شاهد حضور شما با مهدی پاکدل در تمامی فیلم ها و سریال ها باشیم؟ بهنوش طباطبایی:بله فکر کنم همینطور هم شده است,در فیلم سینمایی آزاد راه با مهدی پاکدل همبازی بودم و جدیدا هم در تئاتر نمایشی را با هم کار کردیم. آیا می خواهید فعالیت در عرصه بازیگری را در زندگی کمرنگ کنید و بیشتر به زندگی شخصی برسید؟ بهنوش طباطبایی:نه بازیگری را فعلا کنار نمی گذارم و اگر هم بخواهم کمی استراحت به خدم بدهم فقط در تئاتر کار خواهم کرد. در مورد جملاتی که می گوییم فقط یک نظر کوتاه بدهید. تئاتر:هیجان بازیگری:هنر بهنوش طباطبایی:جوابی ندارم مهدی پاکدل:همسر فیلم:سینما اخراجی ها:۱,۲,۳ کنسرت:خواجه امیری [ دو شنبه 1 اسفند 1390
] [ 12:50 ] [ احسان اشرفی ] گفتگوی خواندنی با خواننده ای که نجاری میکند
سهیل نفیسی: آلبوم جدیدم ادامه منطقی «ری را» است
سهیل نفیسی می گوید در آلبوم جدیدش کوشیده به سبک و سیاق گذشتهاش وفادار بماند و نوآوریهایی هم در کارش داشته باشد. عرضه سومین آلبوم سهیل نفیسی با عنوان «چنگ و سرود» از 21 فروردین ماه آغاز شد، اما قرار است مراسم رونمایی آن در اردیبهشت برگزار شود. سهیل نفیسی در گفت و گو با خبرآنلاین آلبوم «چنگ و سرود» را ادامه منطقی آلبوم «ریرا» دانست و گفت: «در این آلبوم اشعاری از شاعران معاصر همچون نیما یوشیج، احمد شاملو، مهدی اخوانثالث، سهراب سپهری، فریدون مشیری، بهمن فرسی و ابراهیم منصفی را اجرا شدهاست.» او افزود: «برای نخستین بارشعرهایی از سهراب سپهری، فریدون مشیری و بهمن فرسی را کنار سایر شاعران معاصر اجرا کردهام.» این آهنگسازدرباره انتخاب شعرهای بهمن فرسی برای اجرا گفت: «فرسی را بیشتر به عنوان نمایشنامه نویس میشناسند و کمتر کسی با جنبه شاعری او آشناست، او شاعر توانایی است. حدود 12 سال پیش به طوراتفاقی مجموعه «شعر یک پوست و یک استخوان» او به به دستم رسید و از همان زمان به شعرهای اوعلاقمند شدم.» به گفته نفیسی، «فرسی دراین مجموعه برخورد جدید و مدرنی با رباعی کرده و من دوتا از شعرهای او را انتخاب کردم و برای نخستین بارنیز در کنسرتی که سال 1384 درکاخ نیاوران داشتم، این شعرها را اجرا کردم.» او اظهار داشت: «دراین آلبوم نیزاتفاقا همان اجرای کاخ نیاوران را منتشر کردهایم. البته درخود آلبوم «چنگ وسرود» هیچ اشارهای به این موضوع نشده است. البته برای اینکه بتوانم این دو رباعی را به حال وهوای ترانه نزدیک کنم، از بهمن فرسی اجازه کتبی گرفتهام و تغییراتی روی این دوشعر بوجود آوردهام.» توجه به تنوع او درباره مضمون محوری آلبوم «چنگ و سرود» گفت: «همان طورکه شعر معاصر از نظر مضمون متنوع است درآلبوم «چنگ و سرود» هم سعی کردهام این تنوع را رعایت کنم و شعرهایی را انتخاب کردهام که با روحیه مردم ازنظر عاطفی و اجتماعی رابطه تنگاتنگی داشته باشد.» به گفته نفیسی، «آهنگسازی این آلبوم را همچون دو تجربه پیشین خود وبراساس تجربه آوازی ساخته و گیتار به عنوان ساز اصلی در آلبوم با شعر همراه شدهاست.» این آهنگساز و خواننده دراجرا و ضبط این آلبوم ازهمکاری پیتر سلیمانیپور به عنوان نوازنده گیتاراستفاده کرده است. پیش از این نفیسی در آلبومها و اجراهایش به تنهایی گیتار میزد. این نخستین همکاری نفیسی و سلیمانیپور دراجرای موسیقی است. وی درباره موسیقی به کار رفته در این آلبوم گفت: «دراین آلبوم سعی کرده ام که موسیقی متناسب با حال وهوای شعرها باشد و ازسازهای بادی برای همراهی با قطعات بهره بردهام. در کنار گیتار نوازی من و پیترسلیمانی دربرخی قطعات نیز صدای گیتار پویا محمودی نیزبه گوش میرسد.» او درباره ادامه همکاری با پیترسلیمانی خاطرنشان کرد: «برای من مهم دوستی است، اگرشرایط همکاری درآینده فراهم شد، بیشک دوباره تجربههای مشترکی با هم خواهیم داشت.» بازگشت به سمت شعر کلاسیک نفیسی درباره آلبوم بعدیاش که درحال آماده سازی آن است، گفت: «این روزها مشغول گردآوری آلبوم چهارمم هستم که شامل اشعارحافظ است، البته من کارروی این آلبوم را همزمان با آلبوم «ری را» شروع کرده بودم.» این خواننده و آهنگسازدرباره انتخاب غزلهای حافظ پس ازتجربیاتی که درشعر معاصر داشت، گفت: «برای من گستره شعر بسیار وسیع است و من شیفته شعر از هر نوع و قالباش هستم. شعری که با حس و حال و هوای من نزدیک باشد، معمولا هم سعی میکنم که به حسم دروغ نگویم. غزلهای حافظ نیزچنین ویژگی دارند و ازقرنها پیش توانسته مخاطب را جذب کند و این پروسه تا قرنها بعد نیز ادامه خواهد داشت. شعرحافظ جهانی است و جهانی را هم میتواند با خود همراه کند.»
نفیسی که آخرین کنسرتاش را سال 87 به مدت سه شب درتالار آبی کاخ نیاوران اجرا کرد درباره کنسرتهای آتی خود، گفت: «فعلا قصد برگزاری کنسرت ندارم. من برخلاف بسیاری ازموزیسینها زندگی و اموراتم ازراه موسیقی نمیگذرد و حرفه من نجاری و کار با تیر و تخته است. برگزاری کنسرت نیازبه آرامش خیال و امنیت مالی دارد که من درشرایط فعلی چنین آرامش و امنیت خاطری ندارم.» وی افزود: «البته جنس موسیقی و روحیه من به گونهای است که خودم آنچنان علاقهای ندارم زود به زود با مخاطبانم روی صحنه دیدارکنم.» سهیل نفیسی نخستین باربا انتشار آلبوم «ری را» به علاقهمندان موسیقی معرفی شد. در آلبوم «ری را» نفیسی به اجرای اشعاری ازشاعران صاحبنام معاصر نظیر نیما، اخوان و شاملو پرداخته بود. او در آلبوم «ترانههای جنوب» با حفظ شیوه قبلی اجرای خود ترانههای دوست هنرمندش ابراهیم منصفی معروف به «رامی» را با گویش جنوبی اجرا کرد که این آلبوم نیز با استقبال خوبی روبروشد. [ دو شنبه 1 اسفند 1390
] [ 12:50 ] [ احسان اشرفی ] |